LikeTheSims

Alla inlägg under april 2015

Av Emma & Emilija - 14 april 2015 18:27

Förra veckan bestämde jag (Emma) mig för att beställa hem The Sims 4 och i torsdags landade det i min brevlåda! Jag vet att jag sa att jag var skeptisk till spelet förut men jag ändrade väl åsikt. Än har jag inte hunnit testa att spela på spelläget så mycket alls utan jag har mest varit på byggläget och i CAS men det är faktiskt mycket roligare än när jag testade att spela det förut.


I och med att jag skaffade The Sims 4 så skaffade jag ju även Origin, som behövs för att kunna spela. Det vore väldigt roligt om ni läsare ville adda mig och Emilija på Origin! Emilija har lagt ut några skapelser som ni kanske vill ta del av och mer blir det nog av både hon och mig där.


Emilijas användarnamn: SimsEmili

Emmas användarnamn: IAmNotAMuggle (Ja, jag är ett litet Harry Potter fan.)

   

// Emma & Emilija

Av Emma & Emilija - 9 april 2015 22:11

Hej! Jag köpte The Sims 4 Dags att Jobba i måndags och jag har försökt ladda ner det flera gånger utan att komma någonstans sedan typ i förrgår. Nedladdningen har startats om vid runt 70% varje gång pågrund av dåligt internet antar jag. Men nedladdningen lyckades helt tillslut och jag har spelat så mycket de senaste dagarna att jag inte vet vad. 


Det är så sjukt kul att jag inte kan sluta spela. Trots att jag nu inte har några pengar kvar så är jag väldigt nöjd.


Hittills har jag bara testat läkaryrket väldigt mycket och forskningskarriären lite grann. Jag har tyvärr inga bilder från forskningskarriären men jag tänkte låta en annan sim börja med det.


Här kommer bilder från mitt spelande med Natalie:

Varje bildtext tillhör bilden/-erna ovanför.

 

   

  

 

De första dagarna användes mestadels till att bädda sängar, leverera mat till patienter, småprata med arbetskamraterna och moppa pölar. 

   

Att reparera analysmaskinen var något mindre vanligt men det var även en av sysslorna. Kanske inte det roligaste men om man gjorde allt ordentligt fick man snabbt en befordran och kunde göra lite roligare grejer. 

Att undersöka simmar!  

För att ställa rätt diagnos skulle man undersöka patienten genom att bl.a ta tempen,

   

kolla öronen

och topsa för prov m.m

  

Dessa prover skulle man sedan analysera i analysmaskinen.

 

För Natalie gick det inte så bra i början och proverna blev förstörda. Hon fick då låta en mer erfaren doktor ta över för att kunna ställa rätt diagnos.

Hon fick därefter fortsätta undersöka andra simmar men lyckades än en gång sabba proverna och fick låta en annan doktor ta över.

De två vanligaste behandlingssätten var att behandla med injektion eller medicin.

  

 

Den här ungen var så gullig :3

Ännu lite längre upp i karriären kunde man scanna patientens kropp. 

Om patienten var för varm när man tog tempen fick denne en stöt i munnen, kanske inte så trevligt.

Natalie blev så småningom bättre på att ställa rätt diagnos och kunde hjälpa fler patienter.

  

Det var väldigt få simmar hon kunde kolla ögonen på utan att dem skulle bli snurriga, som på bilderna ovan.

 

En arbetsdag fick hon faktiskt 3 hemliga prover som hon var tvungen att analysera och dokumentera för att undvika en framtida apokalyps. Där lyckades hon analysera proverna utan att dem blev resultatlösa.

  

  

 

Ibland fick man också åka på hembesök hos simmar och undersöka och behandla dem direkt i hemmet.  

Det var viktigt att tvätta händerna mellan patienterna för att undvika att proverna gled ur händerna och för att ge en hygienisk mottagning.

Att ge simmarna besked om deras sjukdom var inte alltid enkelt.

 

Men förhoppningsvis var diagnosen rättställd och patienten fick rätt behandling.

 

Jag har tidigare skapat en sim som blivit bortförd av aliens och de två blåa barnen visade sig vara hennes. Båda två blir ständigt sjuka och är "stamgäster" på sjukhuset. 

 

Här ser man hur patienten får en stöt av tempen.

 

En arbetsdag ramlade en sim ihop i väntrummet och behövde akut operation.

Natalie hade inte någon erfarenhet av detta och var väldigt klumpig men det var ju trots allt henne första operation. 

 

Tydligen så var det pirayor och rosa enhörningar som var orsaken till att simmen behövde opereras (?). Tror att sjukdomen hette trippelhotet.

Detta var den sista patienten hon hann med innan jag slutade spela.

Jag älskar verkligen läkaryrket och det är min favorit hittills trots att jag knappt har testat de andra. Att simmarna betedde sig på ett visst sätt vid en sjukdom underlättade diagnosen för att man efter ett tag såg kopplingar och förstod vilken sjukdom denne hade. När det rykte ur öronen eller man såg röda ringar runt huvudet kunde patienten ha svullen skalle. Ett annat exempel är när simmen viftar med händerna framför ansiktet, det kan betyda tindrande ögon.


Lite på sidan av så måste jag säga att jag älskar de nya håren som kom med expansionen. Håret på bilden är min favorit.


Vill ni ha ett liknande inlägg på de andra karriärerna? Kommentera då gärna eller klicka på hjärtan i högra hörnet under inlägget 

 

Oj vad långt det här inlägget blev (:

//Emilija      

Av Emma & Emilija - 4 april 2015 17:41

Vi tänkte önska er en glad påsk med en ny tillfällig header till bloggen!

På bilden ser ni Rosie Kennedy som Emma skapade för ca 2 månader sedan.

Vill du komma till inlägget och se mer bilder på Rose klicka HÄR


Ha en bra dag! // Emilija och Emma

Av Emma & Emilija - 2 april 2015 21:33


Just nu finns både The Sims 4 och The Sims 4 Digital Deluxe för halva priset på Orgins vårrea.

Så ni som vill köpa TS4 passa på nu! Klicka på bilderna för att komma dit.

 



//Emilija

Av Emma & Emilija - 2 april 2015 17:08

Det har varit lite tomt (igen) på sistone och det beror på största dels tidsbrist. Det var mycket med skolan veckorna innan påsklovet och har helt enkelt inte hunnit med bloggen. Tycker själv att det är väldigt synd men här kommer ett litet update inlägg för att försöka gottgöra er :)


  • Med den senaste patchen av The Sims 4 kom bl.a källare och en kaninäggsjakt under april månad. Nu kan man ha totalt 6 våningar, två våningar under- och fyra våningar över marken. Även två nya frisyrer och en staffliuppdatering kommer med läs mer HÄR

                 




Det första expansionspaketet till The Sims 4 kom ut igår! Trailern finns nedanför:

Jag är så sjukt sugen på att köpa det precis just nu men tänkte vänta lite med det och kanske köpa det till min bror i födelsedagspresent? 

Har du eller tänker du köpa det?


Vi har en årlig maskerad vid påsk (ik) och jag bestämde mig att klä ut mig till sim detta år. Så jag tänkte avsluta med att visa en bild:


Ja, det är faktiskt snö på bilden, ingen vår än här inte :)


Jag kan ju omöjligt vara den enda som alltid hatat denna symbol?:

 

Jag hoppas att jag kan spela lite mer under lovet och kanske lägga ut någon youtube-video :)


Glad påsk på er förresten och tack så sjukt mycket för att ni kollar bloggen fast än den står till, puss på er :* 

// Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards