LikeTheSims

Alla inlägg under juli 2015

Av Emma & Emilija - 29 juli 2015 23:01

Ännu ett till prylpaket är på gång. Såhär står det på Thesims.com:


"Tillbringar din Sim sin fritid med att laga feta frukostar, läckra luncher och maffiga middagar?

Goda nyheter: det är dags för dessert! The Sims 4 Coola köksprylar* kommer 11 augusti och är perfekt för alla matälskande simmar!

 

Coola köksprylar levererar allt du behöver för att uppgradera dina simmmars kök med nya eleganta apparater och möbler, som ger rummet en modern touch. Vårt nya Stuff Pack är fullt med nya asgrymma prylar att bygga om dina simmars kök med, från eleganta skåp med frostade glasdörrar till nya apparater i rostfritt stål. De nya frisyrerna och kläderna är perfekta för blivande kockar och får dina simmar att se snygga ut när de lagar nya delikatesser.


Förutom att allt ser coolare ut får dina simmar nu ännu fler coola saker att göra i köket. Med den nya glassmaskinen kan dina simmar laga glass, , gelato och mjukglass! Dessutom kan de dekorera glassen med olika toppings. Bananskivor, vispad grädde, strössel med mera – så att dina simmars sötsug blir tillfredsställt. Det finns 30 smaker att skapa, där vissa kan ge din sim lite ...ovanliga egenskaper.


Åh, och innan du börjar oroa dig för all smutsig disk de här nya skapelserna levererar, så är det något du bör veta. Veckan innan The Sims 4 Coola köksprylar släpps, kommer en diskmaskin att läggas till kostnadsfritt** i The Sims 4 genom en uppdatering för alla spelare!

 

The Sims 4 Coola köksprylar släpps i hela världen 11 augusti – är dina simmar redo för glass i stora lass?"


 

Kan säga att jag nog själv är lite mer taggad på diskmaskinen som kommer med gratisuppdateringen än självaste prylpaketet. 


Vad tycker ni?


/Emilija


Av Emma & Emilija - 27 juli 2015 21:00

Ethan älskar att spela schack och har som ambition att höja sin logiska färdighet och Will behöver lära sig logik för att avancera inom affärsyrket, just nu är han på nivå 8, så det är ofta man hittar dem vid schackbordet. Ibland blir till och med Scott och Laura indragna i deras spel.

Så nära. Du är så nära sängen Laura. Nejnejnej.

Mitt i natten får Laura värkar, hon väcker Will och de far in till sjukhuset för att föda där.
Jag hoppas verkligen på att det blir en tjej nu, om inte så vet jag inte vad.

Laura får lägga sig på en brits med en konstig maskin och en doktor kommer in och styr med spakarna.

Skådar jag en visp där till vänster? Whut???

"Ämm hur går det med spakarna där borta?"

Även fast det här är tredje gången så är Will helt livrädd.

Den konstiga maskinen verkar funka och efter en stund plockar den ut ett litet knyte.

Damn it ännu en pojke. Välkommen till världen Jacob!


Emma

Av Emma & Emilija - 23 juli 2015 07:00

Laura är gravid igen och det är dags för bröllop!

Jag använde den HÄR tomten av Martine Sims för bröllopet.

Tyvärr blir detta inget långt inlägg eftersom fester i sims inte är min starka sida och jag fick förhinder...

<3

Många av vännerna var på plats för att fira.

Vänta, jag tror det är något fel med den här bilden.

 

What are u doing! Moooooove.

Någon random oinbjuden gäst var så klart tvungen att förstöra halva cermonin för mig.
Inga mer bra bilder för mig inte, nejdå stå kvar där du. Det är lungt. Helt lungt. Luuuuungt.

Åh det är hon igen! Så hon vill börja bonda med gästerna när jag vill ha dom någon helt annanstans? Okej.

Tårtskräning!

Jag erkänner att jag är sämst på att hålla fester åt simmarna.

Antingen kommer ingen gäst alls eller så kommer det alldeles för många så att jag inte alls kan hålla reda på folk.

Stackars Laura och Ethan gjortde båda ner sig och en av gästerna dog nästan av hunger bakom kulisserna hah.

Sådan mor sådan son ...


Emma

Av Emma & Emilija - 19 juli 2015 07:00

Ethan och Scott stack till kvarterets lekpark och skojade i klätterställningen.

De bor i princip granne med den, man kan till och med se deras vita hus till vänster.

Btw hur fint blir inte ljuset när man fotar utomhus? I'm in love <3

En kväll när familjen avnjuter en av Lauras goda middagar (hon har bättrat på sig när det gäller matlagningen men hon lyckas fortfarande få maten att brinna varje gång hon ska laga till något?!) vid deras utomhusplats ...

så ställer sig Will ner på knä och friar till Laura som lite förvånat men självklart svarar ja!

Laura tänker "Hmm han hade ju kunnat hitta en finare ring ..."

Myskväll :3


  Emma

Av Emma & Emilija - 18 juli 2015 00:00

Grattis på födelsedagen världens finaste Emilija! Du är bäst som bloggar med mig tönt!

Ha den bästa dagen <3

Emma 

Av Emma & Emilija - 17 juli 2015 07:00

Jag måste bara säga att "Spadag" är det bästa som har hänt mig sedan "Dags Att Jobba".

Det finns så mycket nya fina möbler (även tapeter och golv) och kläder.

Jag var lite skeptisk över priset i början men enligt mig är det faktiskt värt det.

 

Jag bara måste dela med mig av lite bilder, särskilt på det jag tycker om mest: Yoga

                                                  

Av Emma & Emilija - 15 juli 2015 08:45

Scott har vuxit upp till en sprallig liten unge! Han har ambitionen Konstnärsunder och egenskapen konstälskare.Eftersom Scott har ambitionen Konstnärsunder och ett av hans mål är att nå högsta färdighet i målarfärdigheten

så tillbringar han mycket tid framför sitt ritbord.

Han har en hel vägg fylld med teckningar som han gjort.

Ethan har fått ett exprementbord som han blivit väldigt förtjust i, han gör nästan inget annat om dagarna.

Bröderna leker ofta och en av Ethans favorit sysslor är att busa med Scott.

cuties <3


Emma

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards