LikeTheSims

Alla inlägg under maj 2015

Av Emma & Emilija - 28 maj 2015 20:45

Frukost med nya rumskompisen!Kaylin kom på besök :3   Både Laura och Will gillar träning så de tar ofta en joggingtur tillsammans.


Här glömde jag knäppa en massa viktiga bilder smart som jag är -.-'
Men jag kan i alla fall berätta att Laura och Don blev tillsammans och Don kind of flyttade in hos Laura han med.

Men så en dag när Laura kom hem efter en dag på jobbet hittade hon Don med någon annan.Hon blev helt förkrossad och beklagade sig inför Will.      Nästa morgon hade sorgen ersatts av ilska och hon gick och skällde ut Don.Don försökte ursäkta sig och bad Laura om förlåtelse. Men att förlåta var inget hon var intresserad av."Som du vill" sa Don och dumpade Laura.Laura snyftade till och Don ångrade att han varit så känslokall. Han skulle just be om ursäkt ...När Laura tog ett glas med saft som stog på köksbänken och slängde över honom. Där fick han!


// Emma

Av Emma & Emilija - 26 maj 2015 20:42

Det var rätt länge sedan förra nedladdningstipsinlägget. Så jag tänkte köra ett nu. Jag älskar att dekorera med clutter (små dekorationer) så detta inlägg blir endast om det. Ni får ursäkta mig att det blev lite mycket matvaror men det är det jag tycker är mest intressant :)


Klicka på bilderna för att komma till nedladdningsinlägget.

   














Säg gärna till om någon länk inte funkar!

Länk till alla inlägg finns även på min tumblr.


//Emilija


Av Emma & Emilija - 24 maj 2015 19:45

En morgon bestämde sig Laura för att ringa upp en av hennes nya granne Will och höra om de skulle mötas.

Laura är väl inte den bästa med sina sociala drag så lite pinsam stämning var bara väntat.Selfietime :3Senare på dagen bjöd Laura hem Will, Kaylin och hennes vän Don på middag.
(För övrigt så flyttade jag ur Kaylin så hon bor inte längre med Laura.)

Det ser ut som att maten smakade sådär men vi får hoppas att den gick ner ändå.

Laura har oturligtvis en liten crush på Don ...

Men han hade bara ögon för Kaylin.

Looks like Will likes what he see B)Blicken säger allt.

Laura lyckades få Don för sig själv vid TV:n och WIll såg inte för nöjd ut där han satt vid kortspelet med Kaylin.

När Laura var ute och joggade stötte hon på Will. Han var helt förkrossad och berättade att han inte hade råd att bo kvar i sitt hus och var tvungen att flytta. Då kom Laura på att han kunde flytta in hos henne, nu när Kaylin inte bodde i huset längre kändes det väldigt tomt att bo där själv. Will blev så klart jätteglad och tackade lyckligt ja till erbjudandet!


// Emma

Av Emma & Emilija - 19 maj 2015 18:45

Trailern till TS4 Lyxigt & Festligt Stuff Pack har äntligen kommit. Ni kan se den nedan.

Även självaste Stuff Packet har kommit ut och går endast att hitta på Origin för 99 kr.



//Emilija 

Av Emma & Emilija - 17 maj 2015 17:39

Så jag (Emma) har ju skaffat The Sims 4 och spelat det ett tag nu. Mitt favorit hushåll som jag spelat på ett tag nu är Laura Ryder och jag tänkte göra en legacy av det. Jag kommer inte följa reglerna så noga och när jag bygger hus är pengafusk en självklar sak. 


Det här är min grundare, Laura Ryder. Hon har egenskaperna aktivuttåtriktadkonstälskare och sälskapsjuk. Hennes ambition är Skämtarstjärna och hon jobbar just nu inom underhållningsbranschen.

Jag skapade en annan sim vid namn Kaylin som fick flytta in med Laura.

De bestämde sig för att utforska stan lite och besökte en lokal bar.Laura drömmer om att bli en känd komiker så hon tog tillfället i akt och försökte köra några skämt. Tror ingen annan än Kaylin uppskattade det särskilt mycket.

Vilka moves ...  


// Emma

Av Emma & Emilija - 13 maj 2015 21:06


Detta är den nya infon om Stuff Packet Lyxigt och Festligt har precis kommit och går att läsa om HÄR.

Jag har slängt in text och bilder från just thesims.com

 

Det är ett nöje att idag få annonsera vårt första Stuff Pack till The Sims 4! Det heter The Sims 4 Lyxigt & Festligt Stuff Pack och det släpps nästa vecka, 19 maj. Som våra erfarna spelare vet har tidigare prylpaket innehållit nya kläder och möbler med ett speciellt tema. Men i Stuff Packs till The Sims 4 lägger vi även till nya spelfunktioner.


Vi tar Lyxigt & Festligt Stuff som exempel.

 

Lyxigt & Festligt Stuff handlar om exklusiva partaj med röda mattor som varar till gryningen och som behöver – nej, kräver – all glitter och glamour, och gäster med pondus. Paketet innehåller enastående klänningar, kostymer, smink och accessoarer åt simmarna i dina kvarter. Du kan verkligen fixa rätt stämning med pulserande, glittrande, effektförstärkande föremål som en ny bar, skulpturer och sköna lampor som passar perfekt i kvarterets lokala salonger och barer.


The Sims 4 Lyxigt & Festligt Stuff har två fantastiska nya spelfunktionsföremål som är livsviktiga för en riktigt bra fest. Först har vi bankettbordet som du kan fylla med recept som dina simmar lagar själva, eller som snabbt kan fyllas med nya aptitretare. Ingen ska behöva festa på tom mage. Det andra föremålet är den nya mat/dryck-fontänen som du kan ställa på bankettbordet. Från den strömmar en massa läckerheter, bland annat nästan dekadent fyllig choklad (perfekt till jordgubbar) och flera andra härliga delikatesser. Det finns till och med möjlighet till bus och en massa annat, särskilt för simmar som är skickliga på matlagning eller mixologi!

 


Vi tycker det är spännande. Hoppas att du tycker det är spännande. Inbjudan skickas ut idag och festen börjar nästa vecka. Samla din klick med stilintresserade vänner och häng med oss på lyxfesten. Håll utkik efter mer information och förbered festkläderna!

 

__________________________________________________________________________________________________

Ser ni det orangea håret på första bilden? Det är så fint!

Kläderna, håret, accessoarerna och inredningen gör faktiskt att jag blir lite sugen på Stuff Packet.


Som sagt kommer det ut den 19 maj om en vecka :)


Vad tycker du om Stuff Packet så länge?


//Emilija

Av Emma & Emilija - 11 maj 2015 17:55

Jag har knappt hunnit starta spelet under senaste tiden vilket är så synd då jag älskar ex-paketet "Dags att jobba". Men mina lärare väljer att lägga alla prov/inlämningsuppgifter/redovisningsarbeten de sista veckorna innan sommarlovet för att betygen ska hinna sättas. 


Hur som helst så glömde jag tipsa om att du just nu kan få 33% rabatt på TS4 (både deluxe och ej). Dessutom finns en rabattkod vid sidan av som ger 25% rabatt på hela köpet. Något jag borde nämna är att du kan kombinera båda erbjudandena och få extra mycket rabatt. 


Om du t.ex vill köpa The Sims 4 deluxe kan du nu endast betala 350 kr med båda rabattkoderna.

 

Koden som ger 25 % är Origin25 och den kan såklart användas på expansionspaketen också.


Snart kommer mer info om det första Stuff Packet till TS4 och jag börjar faktiskt bli lite taggad på det :)

//Emilija

Av Emma & Emilija - 8 maj 2015 18:01

Snart lanseras det första Stuff Packet till The Sims 4. Det ska heta Lyxigt & Festligt Stuff Pack. Mer info ska komma nästa vecka. 

 


//Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards