LikeTheSims

Alla inlägg under november 2015

Av Emma & Emilija - 30 november 2015 21:00

 

Vi har tagit det lite lugnt med bloggen nu i November bland annat för att ladda upp inför December. Båda vi är väldigt förtjusta i julen och har därför planerat upp lite grann inför denna månad.


I December kan ni räkna med:

  • Julkalender. Ett Download tips varje dag, ojämna dagar för The Sims 3 och jämna för The Sims 4.
  • Julspecial varje advent. Varje advent kommer vi ha ett litet special inlägg med bilder.
  • Och så klart fullt med andra inlägg!

Har ni några juliga önskemål så får ni väldigt gärna lämna dem i kommentarerna. 


Emilija & Emma

Av Emma & Emilija - 29 november 2015 20:51

       



Emilija

Av Emma & Emilija - 26 november 2015 00:45

På senaste tiden de få gånger jag hunnit öppna sims har jag bara haft lust att skapa simmar. 
I brist på inspiration och annat att lägga upp så har ni här lite bilder på några simmarna. Jag har absolut ingen aning vad jag ska använda dem till, de kanske dyker upp hos familjen Ryder vem vet.
Om ni har några idéer så tell me!


Jag tänkte även fråga om ni har några önskemål om vad ni vill se här på bloggen. Vill ni har mer nedladdningstips? Vill ni ha mer inlägg från vårat spelande? Vill ni ha mer guider?  
Är det något specifikt inlägg som ni vill ha? Det är bara att kommentera :)


Emma

Av Emma & Emilija - 20 november 2015 17:15

   Det är en stor del av mitt sims som inte kommer upp här på bloggen. Jag vet inte om det är något som uppskattas men i detta inlägg tänkte jag dela med mig av lite bilder som jag tagit i spelet som annars inte skulle hamnat på bloggen.

 


Det här hushållet består av Blake och hennes son Dominic. Blake har precis börjat jobba som polis.
Jag flyttade in dem i den HÄR lägenheten.


Ni kanske känner igen Blake?
Hon har synts till tidigare här på bloggen då vi har brist på bilder har hon dykt upp i något inlägg.

Här är ett annat hushåll jag har spelat en hel del på! Simmen heter Indra och hon äger en blomster - och antikaffär. Indra bor i övervåningen på det HÄR huset som FrauEngel har byggt men som jag inrett om övervåningen på.


Ehhh, jag hade lite beslutsångest med hennes hår... och ögon.

Indra är för övrigt simmen på våran förra header som såg ut så här:


Det här är Susa en sim som jag bara gjorde i förbifarten, typ.


Det var alla bilder för det här inlägget men jag har mängder av bilder kvar. Om ni gillar den här typen av inlägg kommentera gärna så kanske det kommer fler, de är väldigt roliga att göra! :)

 

Emma

Av Emma & Emilija - 17 november 2015 21:27

I denna trailer får man se lite mer utav världen Windenburg som följer med ex-paket TS4 Trevligt Tillsammans. Tycker det ser väldigt mysigt ut :)


//Emilija

Av Emma & Emilija - 17 november 2015 18:00

En stor nackdel med Sims 4 som vi tror att många av er håller med om är att det inte finns några årstider som i Sims 3. Till 3:an fanns expansionspaketet Årstider som gav oss just årstider. Än har inget sådant kommit till 4:an och det är sommar året runt hos simmarna.


Därför tänkte vi i väntan på att årstider eventuellt kommer till Sims 4 tipsa om mods som ändrar
vilken årstid det är i ditt sims. Modsen fungerar inte alls på samma sätt som i expansionspaketet årstider för Sims 3 utan de ändrar endast färg på naturen i sims. De laddas ner på samma sätt som allt annat CC, guide på det hittar ni HÄR


Om man inte vill ha tex höst längre så är det bara att ta ut modden från mods-mappen. För dej som har mycket CC är det bra att märka upp en mapp och lägga modden där i så är den enkel att hitta när du ska ta ut den.

OBS att det inte går att använda båda modsen samtidigt.

Klicka på bilderna för att komma till nedladdningssidorna och få mer information!


Dani-Paradise's autumn-mod

DL2DL3


SimCookie's winter-mod "First Snow"


Emma & Emilija

Av Emma & Emilija - 14 november 2015 19:00

Vi ber om ursäkt för den dåliga uppdateringen här på bloggen!
Just nu har vi båda fullt upp i våra liv och inte mycket tid till övers. Vi har knappt hunnit sitta vid datorn de två senaste veckorna och än mindre haft tid till att sätta på sims. Förhoppningsvis kommer det bli mycket bättre med uppdateringen vid jullovet då vi har mindre med skola. Dessutom håller vi på att förbereda inlägg till i December just nu, då slår vi på stort! Så till jul kan ni förvänta er en klart bättre uppdatering.


Bloggen kommer så klart inte läggas ner och vi kommer fortsätta att lägga ut inlägg. Ni får bara klara er på lite färre inlägg. Vi bloggar när vi får tid över!



Emma & Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards