LikeTheSims

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma & Emilija - 4 januari 2015 10:00

Ladda ner fint hår från Beaverhausen!



// Emma

Av Emma & Emilija - 4 januari 2015 09:00

 

Emma: Det finns hur många möjligheter som helst, det tar aldrig slut. Man kan inreda, bygga hus och spela med simmarna på så många olika sätt. Inget behöver bli det andra likt!

 

Emilija: Att man faktiskt kan styra någons liv. Nästan att man spolar fram sitt eget liv och i förväg får uppleva det som kommer hända fast i ett mindre format. Men det är så kul att se sina simmar lyckas eller misslyckas (men helst lyckas) och ja som Emma säger så är möjligheterna oändliga och man har aldrig tråkigt. Dessutom finns det massvis med utmaningar som gör spelet roligare.


Berätta gärna vad du tycker är bäst med The Sims i kommentarerna ♥ 

Av Emma & Emilija - 3 januari 2015 21:53

Sim-pli Caz skapar väldigt fina och välgjorda kläder till The Sims 3.

Vi tänkte tipsa om våra favoriter. Klicka på bilderna för att ladda ner dem





// Emma & Emilija

Av Emma & Emilija - 3 januari 2015 16:39

Tänkte tipsa om ett par skor jag hittade!
De är gjorda av Pixicat, hon är min favorit när det gäller skor till simmarna.
Hennes sida är full av snyggheter till dina simmars fötter så kika in där.

  



// Emma

Av Emma & Emilija - 3 januari 2015 12:35

Vi har nu bytt namn till Peach Sims så att ingen ska bli förvirrad på något sett :)

Men det känns inte riktigt rätt så vi håller just nu att komma på något bättre.

 

Vi ska försöka fixa en ny header så fort vi kan.

 

Av Emma & Emilija - 3 januari 2015 09:00

 

Emma: Jag är en ambitiös, pizzauppskattande, ivrig, tungsovande bokmal.

 Ambitiös: Mina mål är alltid höga och om jag inte når till toppen så försöker jag bara mer tills jag kommer dit.

 Pizzauppskattare: PIZZA!

 Ivrig: Jag är väldigt euntisientusiastisk och är ganska ofta glad.

 Tungsovare: Mornar är det absolut värsta som finns och jag är näst in till omöjlig att väcka.

    Bokmal: Det är rätt sällan jag läser faktiskt men när jag väl börjat läsa en bra bok finns det inte en chans att jag kan lägga ifrån mig den.

 

____________________________________________________________________________


Emilija: Om jag skulle vara en sim skulle jag nog ha dessa egenskaper:

Tankspridd: Jag är väldigt tankspridd och har lätt för att glömma bort saker.

 

 Klumpig: Jag är väldigt klumpig. Skulle nog få nobellpriset för att gå in i saker, riva ner saker och ta bort viktiga dokument av misstag m.m 

 

 Fotograföga: Jag vet inte om jag riktigt skulle kalla mig för fotograföga men jag gillar att fota och tycker om att fånga fina ting på foto.

 

  Ambitiös: Jag skulle faktiskt kunna säga att jag är ambitiös. Jag har ganska höga mål och vill verkligen framåt.

 

  Bokmal Jag läser inte jätteofta men när jag gör det så räcker det inte med en bok utan då måste jag fortsätta läsa massa böcker för att det är så intressant. Men under sommaren läser jag hela tiden och gör typ inget annat.

 

Skriv gärna i kommentarerna vilka egenskaper ni skulle ha om ni vore en sim. 

                              

 

 

 

          

Av Emma & Emilija - 2 januari 2015 20:15


 

 

Emma: The Sims 3 grundspelet, Destination Världen, Drömjobb, Kvällsnöjen, Leva Livet, Husdjur, Övernaturligt, Årstider, Universitetsliv och Semesterparadis. Alltså alla expansionspaket förutom In i framtiden och I Rampljuset.


Emilija: Jag har The Sims 3 grundspelet och följande expansionspaket: Destination Världen, Kvällsnöjen, Årstider och Övernaturligt. Inte lika många som Emma men jag spelar oftast utan något expansionspaket. 

       

Skriv gärna i kommentarerna vilka spel ni har.

Av Emma & Emilija - 2 januari 2015 18:01

Vi hade tänkt göra en 30 dagars utmaning här på bloggen så att ni läsare kan lära känna oss och vårat simsande.
Varje dag under Januari kommer det läggas upp en kl 12 kl 9!


Vi har själva "pusslat" ihop denna utmaning av frågor vi hittat från andra bloggar och sådana som vi hittat på själva.

Så länka gärna till våran blogg om ni använder er av den.


1. Vilka spel har du?
2. Om du vore en sim, vilka egenskaper skulle du ha?
3. Vad är det bästa med just The Sims?
4. Hur började du spela sims?
5. Bygga hus, inreda ett färdigt hus eller köpa ett helt färdigt som redan är inrett?
6. Vilken färdighet tycker du bäst om?
7. Vilken färdighet tycker du minst om?
8. CC-fritt eller med CC?
9. Använder du fusk? Vilka i så fall?
10. Ladda ner simmar eller skapa egna?
11. Vilket åldersstadie är din favorit?
12. Vilken årstid gillar du mest på sims och vilken gillar du mest irl?
13. Ett barn, tvillingar eller trillingar?
14. Något du önskar fanns i spelet?
15. Vad stör du dig på i spelet?
16. Din favorit-sims-låt?
17. Vilken livslång önskan använder du dig mest utav? 
18. Vilken favoriträtt väljer du oftast till dina simmar?
19. Favorit expansionspaket?
20. Sämsta expansionspaket?
21. Den övernaturliga varelsen du tycker om mest?
22. Din favoritsim/favoritfamilj?
23. Bild på din simself?
24. Tjejsimmar eller killsimmar?
25. Det vanligaste sättet dina simmar dör på?
26. Ditt första hushåll?
27. Egenskaperna du använder oftast
28. Egenskaperna du nästan aldrig använder
29. Ful sim med bra egenskaper eller snygg sim med dåliga egenskaper?
30. Vilket är ditt bästa simsminne?

    

 

// Emma & Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards