LikeTheSims

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma & Emilija - 10 januari 2015 12:45

  

Emma: Jag använder inte särskilt många fusk alls. Byggfusk som moveobjects on använder jag så klart och fusk för att få till snygga bilder så som hideheadlineeffects.

Ibland blir det även att jag använder fusk för att få lite pengar till att bygga hus. Men då brukar jag hålla reda på hur mycket pengar hushållet fått genom fuk och ta bort det senare med fusket FamilyFunds när det har tjänat tillräckligt mycket pengar genom jobb mm. Nästan som ett lån fast utan ränta då!


Emilija: Med mina 2 senaste hushåll har det gått så här:

*Tänker* Okej nu ska jag spela utan fusk.

Och så spelar jag tills dem får barn men då helt plötsligt kommer det trillingar och då blir det för stressigt för mina simmar att hinna med allt, jobbet, fritid/hygien och barn. Så du brukar jag sätta på tce en snabbis men så blir jag fast vid det hah. MEN jag lovar jag ska börja spela utan fusk.

Så jag använder tce och "Gör alla glada" genom det. Sedan använder jag motherlode också när jag ska bygga hus eller bara är i behov av pengar.

   

Bild från sims3player

 

Berätta gärna vilka fusk du använder om du använder några.

Av Emma & Emilija - 9 januari 2015 09:00

   


Emilija: Jag har aldrig spelat med CC av den anledningen att min dator inte klarar av det och att jag inte kan spara det på mitt sims spel genom origin. Men jag kan erkänna att jag blir väldigt frestad när jag ser alla fina simmar som andra skapar och när jag kollar igenom TSR av okända anledningar. Men eftersom Emma har haft så många problem med sitt sims pågrund av CC så skulle jag faktiskt ändå inte vilja ha mer än 10 filer.

 

Jag tycker att vi ger en tanke åt Emma som fick ta bort alla sina 500+ CC-filer.

 

Emma: Hahahah! Tyvärr är det sant att det kan tillkomma buggar om man laddar ner CC men det är ända inget som gör att jag vill spela utan det. Så jag spelar helst med CC och tycker det blir väldigt tråkigt utan det.

 

Berätta gärna om du spelar med CC eller utan.

Av Emma & Emilija - 8 januari 2015 12:15

   

Emma: Nektartillverkning därför att det är en ganska onödig färdighet i mitt spel. 


Emilija: Fiske jag vet inte riktigt varför men jag hatar det. När simmar går ut och fiskar en kort stund för att t.ex klara ett uppdrag så blir dem direkt level 1 och jag hatar att inte ha hög level på simmars färdigheter. Det kanske låter konstigt men det stör mig om dem har massa färdigheter på level 1.

 


Berätta gärna vilken färdighet du tycker minst om.

Av Emma & Emilija - 7 januari 2015 09:00

      

 

Emma: Min favorit färdighet är målning för man kan tjäna mycket pengar på det och det är roligt att se vad för sorts målningar simmarna gör!

 


Emilija: Det är faktiskt en väldigt svår fråga eftersom att dem är olika viktiga i olika jobb och jag har nästan aldrig samma jobb till olika simmar. Men om jag ändå ska välja en blir det författande eftersom att man tjänar så mycket på det att det faktiskt går att försörja sig på det. 

 

 

 

Berätta gärna vilken färdighet du tycker mest om.

Av Emma & Emilija - 6 januari 2015 21:11

 

Vi tänkte börja med månadens simsblogg där vi kommer tipsa om en simsblogg varje månad den 15:e.

Har du en simsblogg? Länka den gärna i kommentarerna!

De senaste två dagarna inklusive imorgon har vi varit lite upptagna och därför var vi lite klumpiga och glömde ett par grejer. Men sedan kommer vi börja blogga som vanligt igen.


//Emma och Emilija

Av Emma & Emilija - 6 januari 2015 09:00

 


Emilija: Den senaste tiden har jag bara köpt en tomt och byggt ett hus eftersom att jag oftast spelar i Sunset Walley och där finns det typ inga fina hus.


Men när jag spelar på andra världar brukar jag köpa ett färdigt intrett hus då det är smidigare och inte tar lika lång tid. Men det händer såklart att jag omdekorerar. 

 

Emma: Jag föredrar att bygga hus från grunden och inreda dem sedan. Men det är även roligt att laddar ner fina hus och inreda dem själv sedan.

Ett redan inrett hus tycker jag är ganska tråkigt för om man inreder själv blir det bättre anpassat till simmarna som bor i huset och mer personligt.

 

Här är ett fint hus gjort av Frauengel som jag laddat ner. Klicka på bilden för att se mer bilder och ladda ner det!

OBS! Huset innehåller mycket CC och är en väldigt stor fil.


Bygger du egna hus, inreder färdiga hus eller köper du ett helt färdigt och inreder det?

Av Emma & Emilija - 5 januari 2015 09:00

  

Emilija: 

Både jag och Emma upptäckte det ungefär samtidigt via min storasyster.

 

För några år sedan spelade hon och jag älskade att kolla på medans hon spelade.

Så småningom började jag själv spela lite på hennes dator och sedan köpte jag det och började spela på egen hand.

 

Jag har köpt några expansionspaket men inte så mycket mer eftersom jag föredrar att spela utan dem.

    

Emma: Jag upptäckte som sagt sims geno m Emilija och hennes syster. Den sak jag fastnade för i sims var hur många möjligheter det fanns när man inredde husen. Men senare när jag köpte sims själv upptäckte jag hur roligt allt var!

 

Berätta gärna hur du började spela sims i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 4 januari 2015 18:15

Vi har grubblat länge på namnet peachsims efter att vi döpt bloggen till det. Ju längre vi grubblade ju mer kände vi att det kändes fel. Så nu har vi bytt namn igen till LikeTheSims. Vi ber om ursäkt för förvirringen som uppstår när vi byter namn hela tiden.

  

Nu hoppas vi att det inte behövs några mer namnbyten och att vi alla blir nöjda med det nya namnet!


// Emilija & Emma

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards