LikeTheSims

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma & Emilija - 15 januari 2015 09:00

 

 

Emma: Det låter nog trist men jag kan faktiskt inte komma på något som jag önskar till spelet. Jag tycker det mesta som behövs finns redan och om det saknas något så finns det ofta en mod att ladda ner som ändrar på det.


Emilija: Faktiskt så finns nästan allt med expansionspaket men det skulle vara kul med fler sporter i grundspelet som basket, volleyboll m.m Fast nu är det ju lite försent då det inte kommer mer ex-paket till TS3 då TS4 har släppts.

 

Berätta gärna vad du önskar fanns i spelet i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 14 januari 2015 13:00

 

 

Emma: Det beror helt på hur många barn familjen redan har men jag brukar föredra när mina simmar får ett barn. Då är det lättare att fördela tiden så att barnet inte blir försummat men så att det även finns egentid till simmarna.


Emilija: Detta beror helt på om hur många barn jag fått tidigare. Men jag kan erkänna att jag gillar tvillingar mest eftersom det är lagomt mycket och tar inte upp hela den vuxna simmens tid. Fast jag har oftast en sådan "otur" att jag brukar lyckas få trillingar då det verkligen inte passar. 

 

Berätta gärna om ni föredrar ett barn, tvillingar eller trillingar.

Av Emma & Emilija - 13 januari 2015 18:00

 

Emma: Min favorit årstid i sims är vintern eftersom allt blir så mycket finare med ett snötäcke över sig och jag tycker att det är årstiden som ger flest annorlunda göromål som att åka snowboard eller att bygga igloos i snön.


Men i verkligenheten är sommaren min absoluta favoritårstid. Jag älskar värmen, även fast svenska somrar inte direkt har någon värme att skryta om. Under vinterhalvåret skulle jag helst bara vilja krypa ner i min säng och tänka varma tankar!


Emilija: Helt klart vinter på båda. Jag bara älskar att fota snö och frost eftersom det är så vackert. Dessutom så fryser jag året runt och det gör mig ingen skillnad om det är kallare.


Bilder tagan av Emilija från hennes instagram:

     

Emilija: Har öroninflamation i ena örat och en sprucken trumhinna i det andra så att jag kommer inte vara så aktiv de kommande dagarna. Som tur finns Emma som fortsätter med bloggen och jag vill säga tack till henne <3 Så länge ska jag försöka bli frisk så vi ses snart igen!


Berätta gärna vilken årstid du tycker mest om på sims och irl i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 12 januari 2015 09:00

 

Emma: Min favorit är absolut ålderstadiet ungdom. När jag skapar en sim så är den nästan alltid ungdom och när jag spelat med en sim från födseln så känner man sig på något konstigt vis stolt över simmen när den blir ungdom!


Emilija: Jag älskar verkligen åldersstadien ungdom. Eftersom man kan skaffa sig ett heltidsjobb, flytta hemifrån och skaffa familj. Och om man nu startar allt det när man är ungdom har man hela vuxenstadiet kvar att göra lite vad man vill. Det blir som ett "mellanstadie" vilket jag tycker är skönt, att man inte behöver hoppa direkt till vuxen men ändå kan vara som en vuxen. 

 


Berätta gärna vilken åldersstadie som är din favorit i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 11 januari 2015 21:39

Idag har jag suttit och knåpat med en sim som jag tänkte att vi skulle följa här på bloggen.
Jag tänkte nämligen starta en legacy! Tidigare har jag spelat en legacy då jag kom till generation 7 men nu tänkte jag starta en ny så att ni kan följa med i den. 


En legacy är den vanligaste och lättaste utmaningen i sims. Den går ut på att man ska uppnå 10 generationer med bara en startsim, grundare. När det första barnet i generation 10 föds så är utmaningen över.


Här är grundaren Cassandra Becker hon har egenskaperna festprisse, problem att binda sig, geni, snackare och ambitiös.

       

// Emma

Av Emma & Emilija - 11 januari 2015 09:00

 

Emma: Jag skapar oftast egna simmar men om jag saknar insperation eller lust att skapa en sim kan det hända att det slinker ner en och annan nedladdad sim bland mina filer.

 

Här är ett tips på en fin sim! Klicka på bilden för att komma till neddladningsidan.



 

Emilija: Jag skapar bara egna simmar men dem blir såklart inte alls lika fina som de man laddar ner men det är en del av spelet och jag tycker att det är kul.

 

Berätta gärna om du laddar ner simmar eller skapar egna.

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards