LikeTheSims

Alla inlägg under januari 2015

Av Emma & Emilija - 20 januari 2015 19:30

 

Emma: Åh vilken svår fråga! Men om jag måste välja så väljer jag expansionspaketet "Leva Livet" som min favorit. Jag gillar att spela i generationer och det utvecklar den sortens spelande mycket.


Emilija: Av de få jag har så måste jag säga "Kvällsnöjen" menom jag skulle ha "Leva Livet" skulle det nog bli min favorit.


 

 

Berätta gärna i kommentarerna vilket som är ditt favorit expansionspaket.

Av Emma & Emilija - 19 januari 2015 09:00

  

Emma: Jag tycker att det egentligen inte alls spelar någon roll vad mina simmar har för favorit mat. 
När en sim har en maträtt som favorit och äter den kommer effekten av den att ge en större humörboost än när den äter en vanlig maträtt, därför brukar jag ta något som våfflor eller pannkakor eftersom det är något som mina simmar äter ofta.

   

 

Emilija: Jag vet inte hur det är med er men jag tycker det är ett av de svåraste valen som finns i sims. Ja, då fattar ni hur stor beslutsångest jag har i verkligheten... Men jag har några styckna som jag varierar mellan:

    Våfflor och Pannkakor: för att det bara är så gott.

  Limepaj: Bilden påminner mig lite om en "Lime och passionsfruktcheesecake", okej de ser inte alls likadana ut men jag tänker på den ändå.

  Pumpapaj: Alltså det är inte så att jag tycker att det är så gott men det är paj och paj är gott.

  Kakor: Vadå kakmonster?


Okej ni kanske märker att jag är beroende av sötsaker.

 

Berätta gärna i kommentarerna vilken favoriträtt du oftast väljer till dina simmar.

Av Emma & Emilija - 18 januari 2015 16:00

Eftersom vi fick en fråga om hur man laddar upp en sim på exchange tänkte jag göra en guide på det

Jag använde mig av en framslumpad sim som får vara "modell" för detta inlägg. 

Gå in på "Skapa en sim" efter att du skapat en ny sim, "Planera klädstil" via en byrå eller "Ändra utseende" via en spegel.

Tryck sedan på de tre prickarna.

Klicka på "Dela ut sim".

Skriv in namnet och en beskrivning på din sim.  

Öppna startprogrammet genom att gå till de tre prickarna längst ner i det vänstra hörnet. Tryck på "Öppna startprogram".

 

Logga in med ditt Thesims3 konto.

1. Gå in på "Uppladdningar".

2. Kryssa för din sim du vill ladda upp.

3. Klicka på "Ladda upp".

   

Gå in på Thesims3.com och logga in om du inte är inloggad.

Gå in på "Min studio" under "Min sida".

 

Nu ska din uppladdade sim finnas under "Min studio"

  

//Emilija

Av Emma & Emilija - 18 januari 2015 09:00

  

Emma: Jag använder nästan aldrig samma livslånga önskan flera gånger. Det har säkert hänt någon gång att jag har använt samma livlslånga önskan flera gånger men det är ingen som jag kan komma på.

Spelet blir mer utav en utmaning och det blir mer varierat om man väljer annorlunda livslånga önskningar. Så ett tips till de som tycker att erat sims har blivit långtråkigt, prova att välja en livslång önskan som du aldrig spelat med och försök uppnå den!

Emilija: Jag väljer väldigt olika livslånga önskningar men jag tror att jag ändå har använt "Lysande författare" fler gånger och jag gillar den. Här under ser ni målen för att klara den livslånga önskningen.

     

Berätta gärna i kommentarerna vilken livslång önskan du använder dig mest av.

Av Emma & Emilija - 17 januari 2015 18:13

         

//Emilija


Av Emma & Emilija - 17 januari 2015 13:45

 

 

Emma: Sims versionen av Big Bang med Rock Mafia är min favorit låt från sims.


Emilija: Jag blir alltid så glad av "Aisles Of Miles Of Smiles" så jag väljer den. Men samtidigt kan den bli lite långtråkig och kanske jobbig också när man spelar under en längre tid men annars är den riktigt härlig och får en på bra humör.


Sen när poppar det upp myggor mitt i vintern? Just nu flyger en just framför näsa på mig. Kul. 

 

Berätta gärna vilken som är din favorit simslåt i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 16 januari 2015 17:45

 

Emma: Att simmarna står i flera timmar och väntar på bättre tillfällen att byta kläder!

Särskilt störande är det på vintern när de bara ska åka från jobbet och det tar över 3 timmar. Först så ska simmen byta till ytterkläder för att gå till bilen vilket tar över en timma sedab en timmas bilfärd och sedan när de kommit innanför dörren så måste de så klart stå och vätna på den precis rätta tidpunkten och efter ytterligare en timme så är de äntligen färdiga.


Emilija: Jag kan faktiskt inte komma på något i detta tillfälle eftersom att jag nästan aldrig stör mig på något. Men jag stör mig såklart på att det laggar men det beror på att min dator inte klarar av sims. Så något mer kan jag inte säga.


Berätta gärna vad du stör dig på i spelet i kommentarerna.

Av Emma & Emilija - 15 januari 2015 13:25

Det första gamepacket till The Sims 4 släpptes för några dagar sedan och heter "Outdoor retreat", på svenska "Vildmarken".

Det kostar 199 kr och finns att köpa via Origin HÄR.

Nedanför finns den officiella trailern på svenska.

Det kallas "Gamepack" eftersom att det är större än ett pylpaket men mindre än en expansion. Jag lockas faktiskt inte så mycket av detta gamepack pga. priset men jag kanske skulle tänka annorlunda om jag hade TS4.


Vad tycker du om det nya gamepacket?

 

EA har även berättat att The Sims 4 till Mac kommer i Februari så vi får hålla utkik!


//Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Ovido - Quiz & Flashcards