LikeTheSims

Direktlänk till inlägg 1 januari 2015

Spela The Sims 3 utan skiva

Av Emma & Emilija - 1 januari 2015 19:41

Jag tänkte starta denna blogg med att börja från grunderna:

Hur man spelar The sims 3 utan skiva.


Jag har alltid simsat på en dator som min lillebror nu tagit över eftersom jag fått min skoldator. Tyvärr har den ingen skivläsare så att spela sims med skiva är inget alternativ för mig. Därför tänkte jag visa hur ni enkelt kan spela utan skiva.


Jag använder mig av Origin som är EAs digitala speltjänst.

Det är helt gratis att ladda ner och jag tycker det är väldigt enkelt att använda.

 

Steg för steg hur det fungerar: 

 

1. Ladda ner Origin gratis PC och Mac HÄR.

 

När du öppnar kommer du till PC nedladdningen om du vill byta till Mac skrollar du ner lite längre ner på sidan


      

och trycker på "Systemkrav för Mac" som bilden ovan.

     


2. Öppna Origin och logga in med ditt EA-konto eller skapa ett konto.

Det går också att logga in med ditt Thesims3.com konto.


3. Gå till "Mina spel" där du kan se dina spel om du har registrerat dem.

Om du inte har gjort det trycker du på ditt namn/bild.

 

4. Tryck på "Anpassa min profil" under din profilbild (om du har någon)


 

5. Klicka på "Lös in produktkod" och registrera dina spel som finns i instruktionsboken (i spelfodralet).

6. Gå till baka till "Mina spel" och håll musen på det spel du vill ladda ner.

Och ladda ner det :D

Tänk på att du måste ha laddat ner självaste spelet (The sims 3) för att kunna starta expansionspaketen.

 



  

Om du spelar på flera datorer vilket jag gör så kommer framgångarna från dator 1 inte sparas på dator 2 men det gör att man kan spela samtidigt genom samma spel på två olika datorer.


Hoppas ni förstod annars får ni gärna lämna synpunkter i

 


kommentarerna.


Missa inte Origins erbjudande där du får 33% rabatt på the sims 4 HÄR!

 



//Emilija

 

#sims #thesims #ts3 #ts4 

 
 
Ingen bild

Anonym

4 januari 2015 02:33

Jag undrar om man kan ladda ner CC till sims om man använder origin?

Emma & Emilija

6 januari 2015 21:08

Det är just den delen jag är väldigt osäker på. Jag har inte hunnit testa ännu men genom origin skapas ingen mods mapp vilket gör att det blir lite svårt. Jag kan försöka skapa en mapp och testa om min dator skulle klara av det och då återkommer jag med svar :) //Emilija

Om du använder orgin så finns det tyvärr ingen mods mapp som behövs för package filer. Men att ladda ner Sims3pack filer till ditt spel borde fungera utmärkt.
// Emma

 
Ingen bild

Anonym

5 januari 2015 14:47

Lite pinsamt... men jag är ny med sims så jag undrar vad sims3pack filer är för något och vart jag hittar det :)

Emma & Emilija

6 januari 2015 21:21

Du behöver inte alls vara generad! När man gör nya grejer är det ju självklart att man inte kan förstå allt från början :)
När man laddar ner CC till spelet finns det två sorters former på CC-filer.
En är package-filer som man installerar genom att lägga i en mapp som heter package. Men om du har installerat spelet så finns inte den mappen av någon anledning.Då är det enda alternativet att installera Sims3pack som är den andra sortens fil.
Vissa CC-filer finns i både i package form och Sims3pack och vissa bara i package eller Sims3pack. Det står troligtvis vilken sorts form det CC du vill ladda ner i på skaparens sida så kolla efter där innan du laddar ner!
Hoppas du förstod och att det inte blev för rörigt annars kan du bara fråga igen! :)

Jag hade även tänkt göra ett norgrannare inlägg om hur man laddar ner CC filer från grunden snart!

// Emma

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma & Emilija - 18 juli 2020 00:15

hej 2020 vi är 18 omg 2015-06-18   // Emma & Emilijah

Av Emma & Emilija - 6 mars 2017 11:30


Hej alla som råkar klicka in!   Jag blev faktiskt riktigt förvånad när jag såg att det fortfarande är folk som kikar in på bloggen även fast den varit inaktiv i över ett år! Blev ännu mer förvånad när jag såg att vi har fler läsare nu än då vi va...

Av Emma & Emilija - 24 december 2015 12:30


  Emma & Emilija

Av Emma & Emilija - 24 december 2015 12:00


  Emilija

Av Emma & Emilija - 23 december 2015 12:00


  Emilija

Presentation


Hej! Vi är två norrlänningar vid namn Emilija och Emma som delar med oss om vårat gemensamma intresse The Sims!

TS4 CC-finds:

Emilijas -
emilijaccfinds.tumblr.com

Emmas - emmaccfinds.tumblr.com

Vill du ha hjälp med ditt spel eller andra tips?

Då får du väldigt gärna ställa oss en fråga så försöker vi besvara den så fort vi kan ♥

     

15 besvarade frågor

 

Vem av sönerna i familjen Ryder skulle ni vilja följa i generation 2?
 Ethan
 Scott
 Jacob

    

    

   

 

       

Kontakta oss gärna via bloggen genom att lämna en kommentar eller ställa en fråga.

 

Vi har även en mejl om du har längre synpunkter, frågor m.m

 

 


Skapa flashcards